gsp-vozilo-autobus-mondo-stefan-stojanovic-21.jpg

MILION EVRA za farbanje autobusa!

Nastavlja se trošenje novca građana Beograda na sporedne stvari

SOS sindikat JKP GSP „Beograd“ upozorava da gradski prevoznik nespremno dočekuje zimsku sezonu, a da se planira investicija od milion evra samo u farbanje 255 autobusa u novu kolornu šemu

Poslednjeg dana oktobra JKP GSP „Beograd“ je raspisao poziv za sprovođenje javne nabavke velike vrednosti – farbanje 200 autobusa marke „Solaris“ i 55 zglobnih autobusa marke „Ikarbus“ u novu kolornu šemu. Pored toga, u toku je i tender za remont karoserije i farbanje još 18 solo autobusa marke „Ikarbus“.

Procenjena vrednost svih ovih nabavki je preko milion evra, odnosno oko 120 miliona dinara. Kako GSP „Beograd“ nema toliki novac, na narednoj sednici Skupštine grada Beograda će biti doneta odluka o novoj subvenciji, od čega će značajan deo zapravo biti subvencija za – farbanje autobusa u crvenu boju, odnosno novu kolornu šemu.

SOS sindikat ukazuje da je ovaj trošak još jedan dokaz nedomaćinskog poslovanja gradskog prevoznika, u situaciji kada autobusi stoje u garažama saobraćajnih pogona zbog nedostatka pneumatika ili izlaze u saobraćaj sa potpuno izlizanim pneumaticima („ćelavim gumama“), čime je direktno ugrožena bezbednost svih učesnika u saobraćaju i putnika koji koriste vozila GSP-a. Pored toga, nisu nabavljeni ni delovi sistema za grejanje vozila u dovoljnoj količini, tako da gradski prevoznik ponovo dočekuje nespremno novu zimsku sezonu. Umesto milion evra za farbanje autobusa, mnogo bi bilo korisnije uložiti daleko manje potrebnog novca u nabavku sijalica za farove, katadioptere, svetla za maglu i poklopce signalizacije, jer su to stvari koji mesecima nedostaju, pa tako autobusi izlaze tehnički neispravni u saobraćaj, iako su vrednosti tih delova višestruko manje u odnosu na cenu farbanja. 

Drugim rečima, to bi bilo isto kao da nemate novca da kupite zimske gume na svom vozilu, a dolazi zima, dok sa druge strane izdvojite novac da biste promenili boju farbe na svom vozilu.

Takođe ukazujemo i na bitnu činjenicu da će farbanje autobusa ići u lotovima od po 21 vozilo. To praktično znači da će u istom trenutku biti povučen iz saobraćaja 21 zglobni autobus samo zbog farbanja autobusa, što će neminovno uticati na kvalitet prevoza putnika, jer GSP „Beograd“ i sa punim brojem vozila u voznom parku nije u stanju da ostvari red vožnje zbog učestalih kvarova na vozilima upravo zbog nedostatka rezervnih delova ili kupovine rezervnih delova izrazito lošeg kvaliteta.

Analizirajući uslove tendera obajvljenim u konkursnoj dokumentaciji ove nabavke, jasno je da će, s obzirom na tražene uslove, posao dobiti dve privatne firme i to „SDT Group“ Dobanovci i „Autoremont Pivašević“ iz Pančeva, dok će manji deo posla dobiti firma „Ikarbus“ iz Zemuna. SOS sindikat je i ranije ukazivao menadžmentu GSP „Beograd“ da smo posao farbanja vozila mogli da obavljamo samostalno, jer GSP poseduje organizacionu jedinicu čiji je posao remont vozila, između ostalog, i remont karoserije i farbanje vozila. Međutim, od menadžmenta smo dobili negativne odgovore uz obrazloženje kako bi ulaganje u opremu koja nije duži niz godina obnavljana bilo neostvarivo zbog nedostatka novca. Ako preduzeće nema novca za razvoj svojih službi, odakle onda milion evra za plaćanje istog posla privatnim firmama?

I za kraj, ne možemo a da se ne zapitamo, koliko će ofarbanih autobusa u novu kolornu šemu (sa osnovnom bojom crvenom) biti prekriveno reklamama preko karoserije tih autobusa? Tako da će vozni park i dalje biti raznolik, da ne kažemo šaren, kao i sada.

Građani Beograda, kao i svi zaposleni u JKP GSP „Beograd“ imaju pravo da znaju kako se raspolaže njihovim sredstvima i gde se troši novac iz budžeta grada Beograda. Na kraju, zaposleni u GSP dobijaju epitet da rade u „gubitaškom preduzeću“, s obzirom na to da je finansijski gubitak za ovu godinu procenjen na više od 12 miliona evra, dok se od građana skrivaju informacije gde se zapravo njihov novac troši i da li bi bismo sopstvenim snagama mogli da realizujemo mnoge poslove koje sada za GSP obavljaju privatne firme po višestruko višim cenama.

Javno pozivamo direktora preduzeća da nam objasni kako to imamo novac da privatnim firmama damo posao vredan milion evra, a nemamo novca za nove pneumatike, rezervne delove i kupovinu mašina i alata za radionice naše firme.

Powered by WebExpress