satzaznanje1.jpg

Rade po šest dana bez prekida, umor preti vozačima GSP-a

Više od 300 vozača beogradskog Gradskog saobraćajnog preduzeća, zaposlenih u pogonu Kosmaj, u poslednje vreme voze po šest dana bez prekida i duže od osam sati dnevno. Gotovo niko od njih ne uspeva da se odmori 33 sata u kontinuitetu - kako zakon propisuje.

Zbog umora vozača ugrožena je bezbednost putnika u gradskom prevozu.Vozači nekoliko puta dnevno prevezu na stotine putnika . Odmor je  neophodnost, a ne luksuz. Vozači radi gotovo bez prestanka - jer su im u firmi dodelili samo jedan slobodan dan u nedelji. 
Da li putnici bezbedni s zbog toga ? Naravno da nisu, jer neki nemaju ni vremena za petominutni predah na okretnicama, uglavnom svaki dan na poslu provode i više od osam sati. Na ovakvoj vrućini, kada su česti i kvarovi klima uređaja u autobusima, posledice su neizbežne.
"Na semaforima duboki treptaji postaju sve duži, oseća se malo i nervoza, češkanje, promena položaja tela - to putnici primećuju, to je baš onako neprijatno, jednostavno ne osećam se ni ja bezbedno, a kamoli neko koga vozim", kaže vozač i poverenik sindikata SOS GSP Aleksandar Vojisavljević.

Za inspekciju u gradskom saobraćajnom preduzeću zadužen je MUP. Pored redovnih, na odmet ne bi bile ni vanredne kontrole, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja i dodaju da bi svako ko se igra životima putnika trebalo da odgovara.

"Treba imati u vidu da su autobusi vozila koja imaju masu 20 tona i više. U slučaju da vozač autobusa napravi grešku, to može imati kobne posledice i po ostale učesnike u saobraćaju. Vozač autobusa koji nije odmoran može se nazvati tempiranom bombom", smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.


U GSP-u naravno ne odgovaraju zašto više od 300 vozača u pogonu Kosmaj umesto dva, nedeljno imaju jedan slobodan dan? 

Osnovni razlog jeste nedovoljan broj vozača i procedura kojom Grad Beograd onemogućava GSP-u da zaposli nove vozače, međutim, to ne sprečava menadžment da zaposli na nekim drugim mestima koja nisu izvršilačka, nove ljude". Da je sve manje bezbednosti, a više saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju autobusi GSP-a pokazuje i statistika tog preduzeća. Broj saobraćajki poslednjih godina, prema evidenciji GSP-a, veći za pet do sedam odsto. Međutim, taj broj može biti i veći, pošto zasebne evidencije o nezgodama u kojima učestvuju autobusi za gradski prevoz vodi i policija, a i ministarstvo saobraćaja.


Video snimak možete pogledati na N1

Powered by WebExpress